گروه کوهنوردی بیشابور کازرون - کوهپیمایی دره پلکانی
گروه کوهنوردی بیشابور کازرون
سلامتی شادابی تندرستی ایجاد نشاط و روحیه
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

گزارشات گروه کوهنوردی بیشابور کازرون ، دانستنیهای کوه، مسیرهای کوهنوردی در کازرون

مدیر وبلاگ : سید امین حسینی
نظرسنجی
نظر شما در رابطه با وبلاگ ما چیست ؟لطفا نظر یادتان نرود.

کوهپیمایی دره پلکانی

با سلام خدمت همنوردان عزیز

روز جمعه مورخ  92/11/25 در ساعت    5/45صبح جهت ورزش مفرح کوهپیمایی و برخورداری از هوای بی نظیرو آرامش وصف ناپذیر کوهستان راهی کوههای اطراف روستای گلستان شدیم و راه دره پلکانی و یا به قول بعضی از همنوردان دره سنجد را در پیش گرفتیم.

هوا آنچنان که از نام زمستان بر می آیدسرد نبود ،البته برخی دوستان به خاطر جلوگیری از تحریک سینوسها از ماسک استفاده مینمودند،در اواسط راه البسه گرم را از خود جدا کردیم.

علفهای زیبا همچون مخملی سبز سراسر کوه را در بر گرفته بود.

پیش قراولان بهار کازرون یا همان گلهای زیبای آخورک و....در حال پدیدار شدن بودند و کوهستان کم کم حال و هوای بهاری به خود گرفته بود و بوی علفهای نمناک بهاری بیش از پیش حس میشد.

پس از یکساعت کوهپیمایی به دره پلکانی رسیدیم،دره ای که همانطور که از نامش پیداست پلکان داشت!

در بالای تخته سنگ صاف مسیر پلکان مانندی خودنمایی میکند ،انگار که از مدتها قبل سنگ تراشی ساعتها و روزها عمر گرانمایه اش را صرف حجاری این قسمت از کوه نموده بود ، تا راه عبوری برای تردد کوهنوردان و اهالی منطقه بسازد.

زمان صرف صبحانه فرا رسیدو خوان پر برکت خداوندی گشوده گردید.

درختی که در تصویرمشاهده میفرمایید ریشه در سنگ دارد.

پس از صرف صبحانه از طرف دیگر این دره با شکوه مسیر برگشت را در پیش گرفتیم .سکوت معنا داری سراسر کوه را در بر گرفته بود .

ای کاش و صد افسوس چه زیبا و شاعرانه بود اگر امکانش بود این زندگی ماشینی را رها مینمودیم و در دل پر مهرگوه مسکن میگذیدیم.

درساعت 10/15دقیقه  به محل استقرار خودروها رسیدیم و به این ورزش مفرح زمستانی پایان دادیم.

اسامی همنوردان عزیزی که در این کوهپیمایی شرکت نمودند آقایان:

حاج کرامت ا... رضایی-ناصر جعفری –رمضان صلاحیان –حجت ا... نیکنام –سید امین حسینی –احمد مختاری – احمد میرزاده –ابراهیم ارشدی – حسن دشتی –رضا سیاح پور

شنبه 26 بهمن 1392
چهارشنبه 30 بهمن 1392 09:35 ب.ظ
سلام و درود بر شما
دره ی پلکانی را بسیار دوست میدارم بخصوص در بهار خیلی زیبا می شود نمیدانم اون چشمه بالای دره امسال آب داره یا نه ؟ دو سالی هست که دیگه کوه پائین نرفتم .دلیلش هم تیزی و پرشیب بودن کوهه که دیگه زیاد با زانوهای ما صلاح نمیره
سید امین حسینیبا سلام استاد
بابا شكسته نفسی میفرمایید .یزنم به تخته شما كه از ما سرحالتر و شادابترید.
هنوز هم كه هنوزه دود از كنده بلند میشه!!!
دوشنبه 28 بهمن 1392 02:33 ب.ظ
سلام.عکسها فوق العاده است.