گروه کوهنوردی بیشابور کازرون - صعود به چاه برفی
گروه کوهنوردی بیشابور کازرون
سلامتی شادابی تندرستی ایجاد نشاط و روحیه
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

گزارشات گروه کوهنوردی بیشابور کازرون ، دانستنیهای کوه، مسیرهای کوهنوردی در کازرون

مدیر وبلاگ : سید امین حسینی
نظرسنجی
نظر شما در رابطه با وبلاگ ما چیست ؟لطفا نظر یادتان نرود.

با سلام خدمت دوستان و همنوردان عزیز

صعود به چاه برفی مورخه 19/02/1393

پس از مدتی غیبت دیگر بار سعادتی حاصل شد تا گزارش یكی از زیبا ترین صعودهای گروه كوهنوردی بیشابور را بطور خلاصه خدمتتان ارائه نمایم.

صبح روز جمعه مورخه 19/02/93 راس ساعت 45/4به قصد صعود به چاه برفی با سه خودرو از شهرستان خارج گردیدیم.نماز صبح را در مسجد بین راهی دشت برم اقامه نمودیم و سپس به سمت دشت ارژن به راه افتادیم، كه پس از رسیدن به پل زیر گذر دشت ارژن مسیر را به سمت جاده قدیم كازرون ادامه دادیم.

پس از حدود 10دقیقه رانندگی در مسیر جاده قدیم كازرون –شیرازبه پاركینگ خاكی بزرگی رسیدیم ، نبش آن یك تابلو سبز رنگ خوش آمدگویی كه عبارت((به سرزمین جان بركفان و دلیرمردان خوش آمدید))بر روی آن نقش بسته بود ، قرار داشت و در طرف دیگر جاده وارد دوربرگردان شدیم و جاده را حدود 20متر به سمت شیراز طی نمودیم ، راه خاكی در سمت راستمان هویدا گردید.

مسیر خاكی را حدود 10دقیقه ابتدا به سمت راست و سپس به سمت چپ ادامه دادیم تا جای پارك مناسبی جهت پارك خودروها بیابیم.

درساعت 45/6كوله پشتی ها را برگرفته مسیر جاده خاكی و ماشین رو را پیش گرفتیم.پس از 30دقیقه پیاده روی در جهت جاده به باغداران سحرخیزی رسیدیم كه در مشغول جابجایی لوله های آبیاری باغات خود بودند،از آنها در مورد چگونگی و كم و كیف راه سوالا تی پرسیدیم تا بهترین مسیر را انتخاب نماییم.

به چشمه ای زیبا رسیدیم،نوشیدن آب خنك و گوارای آن چشمه ،عطش صبگاهی را برطرف مینمود و وزش نسیم خنك ، روحی دوباره در كالبد ما میدمید.آپلود عكس رایگان و دائمی

راه دارای ریزالهای بسیار نرمی بود و كم كم پس از عبور از كنار چند باغ به سربالایی بسیار بسیار تند با گلها و ریزالهای فراوان برخوردیم،با برداشتن هر قدم مقدار ی سنگ ریزه و گل همچون مذابهای آتشفشان یا چونان رودخانه ای خروشان به سمت پایین دست سرازیر میگشت.

آپلود عكس رایگان و دائمی

بوی چویل و بومادران سراسر دشت را مدهوش خود ساخته بود.راه واقعا خسته كننده ،نفس گیر و طاقت فرسا بود.

سرپرست گروه گاهی به شوخی و با كنایه مسیر را به اشتران كوه كوچك تشبیه مینمود.

بالاخره در ساعت    30/8  به نزدیكیهای سركوه و همان چاه برفی معروف رسیدیم ،چاه برفی شكاف دره مانندی بود كه در آن صدها تن برف مدفون گردیده بود وحال كه دو ماه از سال جدید میگذشت و گرما شروع شده بود خبری از آب شدن برفها نبود ،آنطور كه قدیمیهای شهر میگفتند در گذشته و در تابستان این برفها توسط بومیان منطقه استخراج میگردید و جهت فروش به شهر آورده میشده و كازرونیها با مخلوط نمودن شیره انگور یا سكنجبین شربتی گوارا و خنك تهیه و میل مینمودند.

پس از گرفتن چندین عكس یادگاری و صرف صبحانه ای دلچسب مسیر برگشت را در پیش گرفتیم كه در ساعت 15/11 به خودروها رسیدیم.

دوستانی كه در این كوهنوردی ما را همراهی مینمودند آقایان:رمضان صلاحیان-حاج عبدالحسین نكویی –رضا سیاح پور –ابراهیم ارشدی –احمد میرزاده –احمد مختاری –احسان جعفری – عباس جعفری – حجت ا...نیكنام و سید امین حسینی

ضمنا آقایان عبدا..خضری و آرش تقی پور در این برنامه بصورت میهمان حضور داشتند.

جمعه 19 اردیبهشت 1393
شنبه 20 اردیبهشت 1393 01:43 ب.ظ
خوش به سعادت تان .
ما که سالهاست آرذزوی صعود به چاه برفی داریم هی امسال می گیم سال دیگه سال دیگه هم به سال بعد موکول میشه
شاید این خرداد ماه رفتیم
سید امین حسینیسلام متشكرم دوست عزیز انشاا... هرچه زودترموفق به صعود به این منطقه زیبا شوید.