گروه کوهنوردی بیشابور کازرون - صعود به كوه گَهُر
گروه کوهنوردی بیشابور کازرون
سلامتی شادابی تندرستی ایجاد نشاط و روحیه
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

گزارشات گروه کوهنوردی بیشابور کازرون ، دانستنیهای کوه، مسیرهای کوهنوردی در کازرون

مدیر وبلاگ : سید امین حسینی
نظرسنجی
نظر شما در رابطه با وبلاگ ما چیست ؟لطفا نظر یادتان نرود.

با سلام خدمت كلیه همنوردان و دوستان عزیز

روز جمعه مورخه2/3/93 برآن شدیم تا صعودی نیز به كوههای اطراف روستای كلانی داشته باشیم ،در همین راستا ساعت 45/4صبح همگی با دو دستگاه خودرو عازم روستای كلانی شدیم، تا به منطقه ای به نام گَهُر صعود نماییم.

امروز صبح هنگام خروج از منزل گرمای هوا نسبت به روزهای قبل بیشتر حس میگردید ،دمای هوا در روستای كلانی نیز آنچنان فرق چندانی با شهر نمیكرد.

ساعت حدود 30/5صبح را نشان میدادكه در كنارقبرستانی در آخر روستای كلانی مشرف به كوه توقف نمودیم.كوله ها را برگرفته و راهی شدیم.

حدود 10دقیقه ای در كوچه های سنگفرش كلانی طی مسیر نمودیم تا به آب انباری بتونی برخوردیم كه در كنار آن پاكوبهایی به چشم میخورد.

سگهای نگهبان چند خانه اطراف آب انبار برای خوش آمد گویی پارس كنان به استقبالمان آمدند، انگار  از حضور ما متعجب شده بودند و نوید آمدن كوهنوردان را به یكدیگرمیدادند.

از همان ابتدا سربالایی تندی را در كنار آب انبار ولوله های منتهی به آن طی نمودیم .

كم كم هوا روبه روشنی میرفت .در بین راه چند تن از  پیرمردان روستا  با الاغ از گروه پیشی گرفتند . در میان راه درختان آخورك ،ببهروك و بنشوك به چشم میخورد البته به پر باری درختان سمت سرحدات جروق و بورنجان نبودند.

در بعضی نقاطسربالایی های پیاپی نفسها به شماره می انداخت .بالاخره در ساعت 8صبح به كومه ها یی با قدمت چند صد ساله رسیدیم ،در آنجا بساط دل وقلوه صبحانه بر پا گردید ، وپس از آن به قبرستان كهنه ای برخوردیم كه نشان از سكونت 200الی 400سال پیش در این منطقه را میداد ، سپس به دیدن  كارخانه ساخت شیره انگور یاهمان دوش آب گیری رفتیم .واقعا گذشتگان ما چه پشتكاری داشته اند كه اینگونه سختكوشانه سنگهای عظیم را تراشیده وبه آن شكل داده اند.

در ادامه راه سرازیری منتهی به برم را پیش گرفتیم ، درآنجا حجم زیادی آب جمع شده بود كه حاصل چكیدن قطره های باران و برف ذخیره شده در كوهستان بود.

بالاخره در ساعت 12به خودروها رسیدیم واز همنوردان خداحافظی نمودیم.

دوستانی كه در این كوهنوردی ما راهمراهی مینمودند:آقایان حاج عبدالحسین نكویی-صمد حكیم زاده-ابراهیم ارشدی -رضا سیاح پور - عباس جعفری -رمضان صلاحیان -حاج كرامت رضایی -سید امین حسینی -حجت ا... نیكنام - احمد میرزاده -احمد مختاری - ناصر جعفری

شنبه 3 خرداد 1393
سه شنبه 13 خرداد 1393 11:38 ب.ظ
درود بر شما
کاش عکس هایی نیز از این صعود گذاشته بودید . مسیر زیبایی است این مسیر سالهست که آن طرف ها نرفته ام